2014. november 24., hétfő

100% kókusz szappan FOKFÖLDIREKETTYÉVEL :-)


Sok külföldi blogbejegyzés szól a 100%-ban kókuszolajból készült szappanokról, arról, hogy milyen kellemes a bőrnek, nem szárít, sőt remekül ápol. Amit pedig én olvastam róla, az pont az ellenkezőjéről szólt, arról, hogy vigyázzunk vele, mert ha túl nagy arányban használjuk a szappanban (30% felett), akkor szárítja a bőrt. Mindezek után kaptam egy receptet, egy Angliában élő kedves szappanozós barátnőmtől, amit ki is próbáltam rögtön. Kellemesen csalódtam! :-) Tényleg remek kis szappan lett belőle. Az akkor még szín- és illatmentes változatból alakult ki az én favoritom:
A FOKFÖLDIREKETTYÉS :-)
A rooibos cserje magyar neve ez, igaz nem sokan ismerik így, de nekem sokkal jobban tetszik! :-)
Szóval került bele vörös rooibos tea, szárított vörösáfonya, licsi és isteni rooibos-licsi illatolaj.

szappan összetevői: elszappanosított kókuszolaj, rooibos tea, szárított vörösáfonya, licsi, lychee-red tea illatolaj

Az olivaolaj a benne található hatóanyagoknak köszönheti bőrszépítő, bőrpuhító hatását. Rendkívül magas az E-vitamintartalma, ezáltal fiatalító tulajdonságú. Antioxidáns tartalma a bőr ráncosodását, petyhüdté válását igyekszik lassítani.

kókuszolaj vagy másik nevén a kókuszzsír a kókuszpálma érett húsának megszárításából (a szárított kókuszbelet koprának nevezzük) és kisajtolásából nyert zsiradék. A szűz kókuszolaj gyorsan felszívódik, hidratálja a bőrt és jelentősen lassítja kiszáradását. A telített zsírsavakban és antioxidánsokban gazdag olaj hamar a bőr részévé válik.

A kakaóbab feldolgozásával készült a kakaóvaj képes a bőr felső rétegeibe behatolni, melynek következtében segít a bőr minden rétegének hidratációjában úgy, hogy a bejutó nedvességet benntartja a mélyebb rétegekben. Jó hatással van az ekcémás, pikkelysömörös bőrre.

sheavaj egy Közép-Afrikában élő fa, a karitéfa terméséből készül. A szilvára hasonlító gyümölcsei 60-70% zsírtartalommal rendelkeznek. A tradicionális feldolgozás során keletkező közepes keménységű, tört fehér színű, édeskés illatú vaj a sheavaj. Nagyon jól szívódik fel a bőrbe, mellyel hosszan tartó hidratáló hatást vált ki és serkenti a bőr öngyógyító képességét. Összetétele nagyon hasonlít az emberi bőrt védő természetes emulzió összetételéhez, vitamintartalma pedig tökéletes bőrápolóvá teszi.



rizskorpa olajat kisajtolják a friss rizsszem héjából, majd gyantátlanítják és szagtalanítják. Jó hatással van az érett bőrre, regeneráló, vitalizáló hatású. Antioxidánsokban és vitaminokban gazdag

1 megjegyzés:

  1. Szia. Szép szappan, én is gondolkozom rajta teszek egy próbát. Fura lesz eddigi luxus összetételű szappanjaim után de majd én is turbózom. Az a kérdésem, hogy ha csak kókuszból készítetted mert azt írtad, akkor miért van alatt más olajokról felsorolás. Megtévesztő. Hogy van akkor ez? Köszi.

    VálaszTörlés