2014. november 25., kedd

Rozmaring, menta és fahéj





 Azt hiszem ott kezdődött, hogy pillangó lett a jelem az óvodában...na nem volt ilyen szép, de én nagyon büszke voltam rá. Örültem volna egy bögrének, vagy kiflinek is, de végül véletlenül az enyém lett, nekem jutott a legszebb! Anyukám szorgosan minden holmimba bele is rajzolta... ott volt a kabátomban, a váltócipőn, még a macim fülében is. Aztán egy pár éve nyáron egy tapolcai százasboltban keresgéltem szappan pecsétnek valót, amikor rátaláltam erre a kis fa pillangóra. Ahogy szaladtam vele haza, hogy rögtön "beüzemeljem", ugyanaz az a büszkeség fogott el, mint akkor... nekem lesz a legszebb "JELEM"!!!!


Na de, hogy a szappanról is írjak :-), szerettem volna egy rusztikus szappant és mivel tele volt a kertem vaskos kis fűszernövény bokrokkal, gyorsan vágtam is a két legillatosabbikból. Az alját gondoltam natúr színűre hagyom, csak teszek bele egy kis fahéj illót, a tetejébe pedig zöld agyag és menta illó kerül. Másnap a felvágásnál nem értettem, hogy miért lett az alja narancssárga. Igen-igen csalódott voltam. Aztán szeleteltem, pecsételtem, addig addig kerülgettem amíg úgy megtetszett, hogy a következő adag már nagyobb löttyintés fahéjjal készült, nehogy világosabb legyen ez a szép rozsdaszín. A második meglepetés akkor ért, amikor annak az alja meg natúr színű lett... aztán hamar rájöttem mi űzte ezt a kis játékot velem: a kecsketej.
Az első tejes adag az illóval elegyedve ilyen szép narancsos színt adott, a második csak mentateával készült, ezért maradt natúr az alja. :-)

szappan összetevői: elszappanosított olívaolaj, kókuszolaj, kakaóvaj, sheavaj, ricinusolaj, szőlőmagolaj, kecsketej, borsmenta illóolaj, fahéj illóolaj, menta és rozmaring


Az olivaolaj a benne található hatóanyagoknak köszönheti bőrszépítő, bőrpuhító hatását. Rendkívül magas az E-vitamintartalma, ezáltal fiatalító tulajdonságú. Antioxidáns tartalma a bőr ráncosodását, petyhüdté válását igyekszik lassítani.

kókuszolaj vagy másik nevén a kókuszzsír a kókuszpálma érett húsának megszárításából (a szárított kókuszbelet koprának nevezzük) és kisajtolásából nyert zsiradék. A szűz kókuszolaj gyorsan felszívódik, hidratálja a bőrt és jelentősen lassítja kiszáradását. A telített zsírsavakban és antioxidánsokban gazdag olaj hamar a bőr részévé válik.

A kakaóbab feldolgozásával készült a kakaóvaj képes a bőr felső rétegeibe behatolni, melynek következtében segít a bőr minden rétegének hidratációjában úgy, hogy a bejutó nedvességet benntartja a mélyebb rétegekben. Jó hatással van az ekcémás, pikkelysömörös bőrre.

sheavaj egy Közép-Afrikában élő fa, a karitéfa terméséből készül. A szilvára hasonlító gyümölcsei 60-70% zsírtartalommal rendelkeznek. A tradicionális feldolgozás során keletkező közepes keménységű, tört fehér színű, édeskés illatú vaj a sheavaj. Nagyon jól szívódik fel a bőrbe, mellyel hosszan tartó hidratáló hatást vált ki és serkenti a bőr öngyógyító képességét. Összetétele nagyon hasonlít az emberi bőrt védő természetes emulzió összetételéhez, vitamintartalma pedig tökéletes bőrápolóvá teszi.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése